Всички категории

7-те Най-Добри Добавки С Омега-3

Чудите се как лесно да подобрите здравословното си състояние и да си набавите всички необходими вещества?

Е, хранителните добавки може да се окажат полезни в такива случаи…

През последните години темата за здравето е една от най-обсъжданите. Като за начало пандемията от коронавирус ни показа, че никой не е презастрахован и всеки носи отговорност за организма и състоянието си.

От своя страна все повече хора насочват вниманието си към фитнеса и бодибилдинга, както и към различните тенденции в устойчивия и органичен начин на живот.

Очевидно е, че голяма част от световното население живо се интересува от това как да подобри здравето си. В резултат науката, пък, повече от всякога се опитва да открие правилната формула за дълголетен живот, лишен от болежки.

Пълноценното хранене несъмнено е ключово при грижата за организма. Затова на него вече се обръща специално внимание не само в медицинския кабинет, но и в медиите и на пазара.

Нуждата от лесен начин да се снабди тялото с всички нужни вещества за правилното функциониране е и причината за нарастващата популярност на хранителните добавки. Сред тях голямо впечатление правят тези с Омега-3, които се славят като едни от най-важните и полезни продукти за тялото.

В случай, че се чудите защо и дали трябва да вкарате повече Омега-3 в режима си на хранене или вече сте решили да го направите, но не знаете как – имате късмет!

Тук сме подбрали най-важната информация за тези толкова важни вещества, както и съвети и предложения по какъв начин да си ги набавите.

Какво представляват Омега-3 и по какъв начин благоприятстват здравето?

Веществата Омега-3 са полиненаситени мастни киселини. Това означава, че те имат повече от една двойна връзка между въглеродните атоми в строежа си.

Често ще ги срещнете и като “есенциални” вещества. Причината за това наименование е, че тези мастни киселини са нужни на организма, но той не може да ги произвежда самостоятелно и трябва да си ги набавя отвън.

Те са изключително важни за правилното протичане на процесите в тялото, както и за поддържане на стабилни показатели. Ако се чудите точно какъв ефект имат те върху организма, ви препоръчваме да обмислите следните ползи, които Омега-3 предлагат.

Физическо здраве

На първо място Омега-3 спомагат за сърцето и кръвта. Освен, че регулират ритъма на сърцебиене, те намалят и нивата на триглицеридите в кръвта с 15 до 30%. Това, от своя страна, понижава риска от инфаркт, инсулт и прочее.

Според някои проучвания тези вещества могат да послужат и за предотвратяване на някои видове рак – на червата, на простатата и на гърдата. Това ги прави подходяща профилактична добавка както за мъже, така и за жени.

В допълнение се смята, че Омега-3 имат антивъзпалителен ефект, затова са удачни при автоимунни заболявания като ревматоиден артрит, който засяга ставите. Освен това облекчават болката, което може да бъде от помощ при менструацията на жените например.

Важно е да отбележим, че науката все още спори относно някои от предполагаемите начини, по които Омега-3 влияят на физическото здраве. Макар множество проучвания да сочат, че те са пряко свързани с доброто състояние на голяма част от системите и органите в тялото, те не са сигурен заместител на медицинско лечение.

Благоприятстват психиката

Около 60% от човешкия мозък се състои от мазнини, затова не е изненада какво влияние може да окажат Омега-3 върху психологичното състояние на хората.

Смята се, че те помагат при тревожност и депресия, което със сигурност ще бъде полезно за мнозинството, които в днешно време водят изключително забързан и стресиращ начин на живот.

Според някои проучвания, пък, се предполага, че приемът на Омега-3 може да облекчи малките деца с ХРНВ – разстройство, известно още като синдрома на дефицит на вниманието и хиперактивност.

Освен всичко друго, един от основните видове Омега-3, познат с абревиатурата DHA, съставлява 25% от мазнините в мозъка. Тези вещества за важни за създаването на връзки и изпращането на сигнали – процеси, които с възрастта отслабват.

Именно затова се смята, че приемът на Омега-3 намалява риска от развитието на заболявания като Алцхаймер и деменция.

Важни за детското развитие

Омега-3 са от изключително значение за бременните жени и кърмачките.

С цел да се подкрепи здравето на бебето се препоръчва майките да приемат риба, която да е богата на Омега-3. Такива са сьомгата, херингата, сардините, пъстървите и други.

Разбира се, преди да се премине към подобен начин на хранене е нужна консултация с лекар, тъй като много риби като акулата, рибата-меч и кралската скумрия, са наситени с опасния меркурий.

Според някои проучвания рискът от развиване на проблеми с очите и нервната система е по-висок при бебетата, които не получават достатъчно Омега-3. Вероятно това е и една от причините повечето бебешки формули, също както естествената кърма на майката, да съдържат един от видовете Омега-3 – DHA.

Баланс в организма

Вероятно освен Омега-3 сте чували и за Омега-6.

Това са друг вид мастни киселини, от които тялото има нужда, но не може да произвежда. Те са есенциални за организма и в умерени количества благоприятстват редица показатели – холестерола и метаболизма например.

Проблемът е, че в днешно време те се съдържат в прекалено високи количества в повечето преработени храни, които съставляват голяма част от човешкия хранителен режим.

Така безопасното съотношение между Омега-3 и Омега-6 се нарушава, а това може да доведе до влошаване на здравословното състояние.

Добрата новина е, че докато Омега-6 стимулират възпалението, Омега-3 го предотвратяват и лекуват. Именно затова приемът на повече Омега-3 е от изключителна важност, тъй като по този начин се неутрализират някои лоши последствия от модерния начин на хранене.

Какво е необходимо да знаете за приема на Омега-3?

Множеството предимства, които Омега-3 мастните киселини предлагат, са причината на този вид вещества да се обръща специално внимание от страна на диетолози, лекари и учени.

Няма съмнение, че всеки, който иска да полага пълноценни грижи за тялото и здравето си, трябва да включи Омега-3 в диетата си по един или друг начин. Това, обаче, може да се окаже трудна задача за тези, които досега не са се занимавали с биология, медицина или диетология.

Именно затова сме подготвили основната информация, която да обмислите и с помощта на която да разберете сегашното си състояние и какви мерки е необходимо да вземете за в бъдеще.

Видове

Омега-3 мастните киселини се разделят на множество групи в зависимост от строежа и функциите си. Съществуват, обаче, три основни вида, които са и най-важни за здравето на човека.

Ейкозапентаеновата киселина, още позната с английската абревиатура EPA, е връзка от 20 въглеродни атома.

Тя има множество приложения в организма. За начало участва в образуването на сигнални молекули, които може да срещнете и с името ейкозаноиди, а те, от своя страна, намаляват възпаленията.

Този вид киселини оказват благоприятен ефект и върху менталното здраве, особено при депресивни състояния.

Вече споменахме DHA, което е английското наименование на докозахексаеновата киселина.

Тя се състои от 22 въглеродни атома и е главен участник в структурата на клетъчните мембрани, като особена връзка има с нервните клетки в очите. Както стана ясно, тя съставлява една-четвърт от всички мазнини в мозъка и е изключително важна за развитието на нервната система при бебетата.

Алфа-линоленовата киселина или ALA, пък, е връзка от 18 въглеродни атома.

Тя служи най-вече за енергиен запас на тялото. Освен това, малка част от нея може да бъде преобразувана от организма в другите видове мастни киселини, но количеството е незначително и не бива да се приема за основен източник.

Симптоми на недостиг

Според Световната здравна организация възрастните трябва да приемат между 250 и 500мг. комбинирано EPA и DHA на ден. За бременните се препоръчва да добавят около 200мг. допълнително DHA, като, разбира се, предварително се консултират с лекар.

Що се отнася до ALA, жените трябва да си набавят около 1.1 грама на ден, докато за мъжете количеството нараства на 1,6г.

Голяма част от вас вероятно вече се чудят дали приемат достатъчно Омега-3 със сегашния си режим на хранене или е нужно да направят промяна.

Разбира се, при съмнения за недостиг най-редно е да се обърнете към упълномощен лекар, който да изкаже професионално мнение. Често симптомите на дефицит на Омега-3 се припокриват с тези на редица други медицински проблеми, което може да ви подведе и насочи към напълно грешни действия.

Такива са умората и проблемите със съня, както и лошата памет и проблемите с концентрацията. Заедно с честите промени в настроението и появата на депресия или тревожност, всички тези симптоми може да са резултат и от стрес или пренатоварване.

Болките в ставите, мускулните крампи и лошата циркулация на кръвта също може да индикират недостиг на Омега-3.

Тъй като този вид мастни киселини участват и в строежа на клетъчните мембрани, при липса кожата става суха и груба, косата се изтощава и оредява, а ноктите лесно се чупят.

Когато не приема достатъчно Омега-3, не е изключено човек да се сблъска и с обриви и подути зачервявания.

Методи за прием

Има два начина да си набавите нужните Омега-3 мастни киселини.

Трудоемкият, но и по-естествен, метод е чрез храната.

Неслучайно всички здравни организации препоръчват да се консумира риба поне два пъти седмично. Морската храна е сред хранителните продукти, които са най-богати на Омега-3.

Такива са сьомгата, скумрията, риба тон, сарделите, аншоата, херингата, рибеното масло и редица други. Сред тях се нареждат и морските дарове като скаридите, а стридите се отличават със съдържание и на трите вида Омега – 3,6 и 9, което ги прави изключително полезни.

Докато EPA и DHA се откриват повече в морската храна, ALA преобладава в растителните храни.

Спанакът, брюкселското зеле, водораслите и техните производни продукти, както и натуралните масла от соя и рапица са подходящи за вегетарианци и вегани. Освен в тях, Омега-3 може да се открие и в редица ядки и семена като чията и орехите.

Мнозина предпочитат да заложат на сигурно и се обръщат към хранителните добавки.

Качествените Омега-3 суплементи се произвеждат от рибено масло, като се предлагат и такива от водорасли за вегетарианците. Обикновено те съдържат около 180мг. EPA и 120мг. DHA на доза.

Процесираното рибено масло, което преобладава на пазара, е пречистено и концентрирано. Това означава, че от него са премахнати всички вредни вещества като меркурия и е увеличено вече наличното количество на Омега-3.

Добавките може да са и под формата на капсули или меки желета. Те са предпочитани от мнозина, тъй като нямат вкус и лесно се преглъщат, а благодарение на покритието миризмата на риба не се усеща.

Разбира се, не всички суплементи са качествени – някои съдържат опасни вещества и замърсители. Наложително е добре да ги проучите и да се консултирате с лекар, за да сте сигурни, че приемате добавката, която е най-подходяща за вашия организъм.

Безопасен прием

Страничните ефекти от приема на Омега-3 добавки са рядко срещани, а когато ги има са умерени. Такива са лошия дъх, гаденето, главоболието, диарията и други. Ако все пак получите неприятна реакция от суплементите задължително се обърнете към лекар, тъй като това вероятно означава, че се нуждаете от по-подходящ за вас продукт.

Като с всяко нещо, прекомерния прием на Омега-3 също може да бъде опасен. За удачна горна граница се счита дневен прием до 2000мг. или 2 грама комбинирано EPA и DHA.

Според някои проучвания надвишените дози могат да доведат до разреждане на кръвта и отслабване на имунната система. За да може тялото ви да продължава да се бори с бактерии, вируси и инфекции, винаги следвайте инструкциите към продукта.

Редно е да се консултирате с лекар ако приемате и други добавки или лекарства. Смята се, например, че хората, които взимат антикоагуланти – лекарства за предотвратяване и лечение на кръвни съсиреци, са под риск от кръвоизливи ако ги съчетаят с високи дози Омега-3.

Разбира се, като заместители на хранителни вещества, добавките също имат срок на годност и може да се развалят. Именно затова е важно понякога да отваряте по една капсула, за да проверите дали издават лоша миризма, както и да следите дали съдържат антиоксиданти като витамин Е.

 

Смятате ли, че трябва да вкарате повече Омега-3 в хранителния си режим?

Ако отговорът е “да”, се надяваме предоставената информация да ви бъде полезна и ви препоръчваме да разгледате следните ни предложения, които в момента са водещи на българския пазар…

1. HS Labs Omega 3


Тази добавка е произведена от рибено масло и съдържа стандартната доза от 180мг. EPA и 120мг. DHA. В допълнение тя предлага и 5мг. от антиоксиданта витамин Е, който допълнително влияе на частите от тялото, засегнати от Омега-3.
Купи сега

2. KFD Omega 3+


Следващият продукт също е съчетание на EPA и DHA. Te се съдържат в удобна и лесна за поглъщане капсула, които да приемате по време на хранене, за да благоприятства основните системи в тялото.
Купи сега

3. Рибено Масло Barlean’s


Това предложение е Омега-3 добавка, която, благодарение на желираната капсула с вкус на портокал, е изключително приятна за консумиране. Освен, че предлага подходящо съчетание на EPA и DHA, във всяка капсула се съдържат и 60мг. допълнителни мастни киселини.
Купи сега

4. Ultra Omega 3 HAYA LABS


Тази Омега-3 добавка също е под формата на дражета, които да приемате по време на хранене. Флаконът съдържа цели 180 капсули, като така месеци наред лесно ще може да си набавяте нужното съчетание на EPA и DHA по възможно най-удобния и лесен начин.
Купи сега

5. Ultra Omega-3


Tова предложение също съдържа 180 капсули. Всяка една от тях съдържа Омега-3 добавка от процесирано рибено масло, като така концентрацията на полезните вещества е по-висока от обикновените добавки. Тъй като добавката е минала и през пречистване нямате причина за притеснение от вредни вещества.
Купи сега

🔒 Този продукт е заключен! 🔒

Този продукт е на едно от последните места, но може да се окаже най-подходящият за вас. Въведете вашия e-mail адрес, за да го отключите!

Loading...

6. Super Omega


Освен с рибеното масло, извлечено от сардини, скумрия и риба тон, уловени по устойчив начин, тази добавка се отличава и с разнообразен състав на вещества. Към комбинираните EPA и DHA е прибавен и b-глюкан с липидо намаляващи свойства, както и Омега-6 с противовъзпалително действие.
Купи сега


7. Pure Nutrition USA


Последното ни предложение е още една добавка от рибено масло в капсули. Всяко драже съдържа 300мг. комбинирано EPA и DPA, с които хранителният ви режим ще стане по-пълноценен, а ползите за организма ще се увеличат няколкократно.
Купи сега

АБОНИРАЙТЕ СЕ ЗА BESTO.BG

Абонирайте се и научавайте първи за нови и непубликувани продукти! БЕЗПЛАТНО Е 😉

Приятели, радваме се, че стигнахте дотук.

Опитахме се да покрием всичко най-важно, но е много вероятно да сме пропуснали нещо, затова сте тук вие, да ни поправите. Оставете коментар с вашия опит при избора на подобен тип продукти, препоръчайте продукт, който използвате, или просто ни напишете какво ви беше най-полезно да прочетете.

Всеки коментар е изключително ценен както за нас, така и за всички потребители.

Подобни

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван!