25-те Най-Популярни Онлайн Магазини в България
Когато става дума за онлайн пазаруване трябва да знаете много неща, а не само как да изберете правилните продукти.
Трябва да знаете къде и как да намирате ревюта и потребителски мнения за тях, как да пазарувате безопасно, къде да сравнявате цените и разбира се как да намирате най-изгодните оферти в популярните онлайн магазини като eMag, AliExpress и други.
В това ръководство ще ви разкрием всичко, което трябва да знаете за онлайн пазаруването, а в последната му част ще намерите 25-те най-посещавани онлайн магазини в България.
1. Въведение
Защо точно ръководство за онлайн пазаруването?
Онлайн пазаруването става все по-популярно по целия свят, включително и България. Всъщност според Националния статистически институт през 2018 година 20,8% от всички българи са пазарували онлайн за лични цели. Освен общ преглед, статистиката показва и по-подробни данни за това.
Оказва се, че най-активни в онлайн пазаруването на стоки и услуги са по-младите потребители в България. При представителите на възрастовите групи 16-24 и 25-34 години – 30,9% и 33,9% пазаруват онлайн.
Откъм полово разпределение се оказва, че дамите са по-активни в онлайн пазара – 21,9% спрямо господата, при които 19,6% предпочитат онлайн пазаруването.
Най-честите покупки онлайн са дрехи и спортни стоки – 75,8% от потребителите в България поръчват от интернет такива стоки.
След това се нареждат поръчките на стоки за дома – 32,7% и пътнически и туристически покупки (стоки за пътуване и резервации) с 21,1%.
Статистиката сочи още, че с всяка изминала година онлайн пазаруването става все по-популярно сред хората и то не само в България – тенденцията се отнася за страни от целия свят.
Това означава, че с времето онлайн магазините ще заменят в по-голямата си част физическите търговски обекти.
И въпреки че онлайн магазините обикновено имат по-изгодни цени от физическите – нека не забравяме, че и те използват същите трикове за подмамване на клиентите. Всъщност истината е, че при онлайн магазините могат да се прилагат и някои нови трикове, за които потребителите все още не са наясно.
Така че онлайн пазаруването може да се окаже не само опасно за бюджета ви, но и намирането на най-изгодните предложения може да бъде трудно.
Когато цената на даден продукт бъде намалена, това може да се отнася само за ограничен брой от количеството на склад. И разбира се от подобно намаление ще се възползват само най-бързите.
Как може да се гарантира намирането на продукт с най-ниска цена?
Преди всичко трябва да се използват правилните инструменти. Онлайн пазаруването може да бъде много по-сложно отколкото изглежда. Истината е, че много малко хора знаят как да пазаруват правилно.
А още по-лошото е, че ако не знаете как да го правите – онлайн пазаруването може да ви направи уязвими по различни начини, например откъм поддаване на реклами. Няма как да не сте виждали рекламен банер на даден уебсайт, който посещавате. Този банер е плод на труда на множество хора.
Графични дизайнери, психолози, анализатори на данните и други хора, които са се обединили, за да направят точната реклама. Пазарът създава клиентите, задържа ги и разбира се отговаря на нуждите им.
Но също така ги кара да купуват неща, от които реално нямат нужда – често на по-висока цена и с по-ниско качество на крайния продукт.
Помислете за това, че колкото повече пари инвестира дадена компания в реклама – толкова по-малко харчи тя за по-важните неща като дизайн, материали и обслужване на клиенти.
В такъв случай как можете да познавате добре пазара и да получите възможно най-качествените продукти на най-добрата цена? Всъщност не е сложно.
Научете се как да пазарувате правилно.
Правилната комбинация от приложения, уебсайтове и стратегии за проучване ще ви спести много пари и ще направи онлайн пазаруването по-безопасно преживяване.
Именно това е и целта на нашето ръководство. То е насочено към постигането на три основни неща:
- Да подобрите цялостното преживяване от онлайн пазаруването.
- Да избягвате покупките на некачествени и скъпи продукти.
- Да се научите как да пестите пари докато пазарувате онлайн.
За да ви помогнем да пазарувате по-изгодно ще подчертаем необходимите стъпки, които да предприемете; решенията, които трябва да вземете и инструментите, които трябва да използвате.
След това е много по-вероятно да започнете да харчите парите си по много по-разумен начин и само когато е наистина необходимо.
Онлайн пазаруване и пазаруване от физически магазини
Онлайн пазаруването има своите предимства.
Преди всичко не трябва да напускате уюта на своя дом или пък да излизате от работа. Можете да пазарувате навсякъде и по всяко време – докато когато сте на път. Няма нужда да се съобразявате с местоположението на магазина или работното му време.
Имате достатъчно време да направите задълбочено проучване на цените, да прочетете потребителски мнения за дадения продукт и да направите обективен анализ на всичко. Най-хубавото е именно това, че имате възможност да сравните цените в различни онлайн магазини и да потърсите най-изгодната.
По този начин си спестявате и доста време, защото не ви се налага да се бутате из тълпите от хора, да обикаляте различни магазини в търсене и сравнение на цени, да се опитвате да откажете офертите на продавач-консултанти и т.н.
И последно, но не и по важност – покупките от онлайн магазините биват доставени директно до вас, за да не ви се налага да ги носите и превозвате. Всъщност истината е, че онлайн пазаруването е много по-удобно и затова все повече хора го предпочитат.
Нека обобщим предимствата на онлайн пазаруването:
- Плащате по-малко.
- Спестявате време.
- Не се блъскате в тълпи от хора.
- Не ви притесняват продавач-консултанти.
- Имате достатъчно време да намерите точно това, от което имате нужда и да сравните цените.
От друга страна има много хора, които обожават пазаруването във физически магазини.
Те просто се наслаждават на това да обикалят из магазините, да гледат и пипат различните стоки и да се консултират с продавачите. Старомодното пазаруване от физически магазини също има своите предимства. Въпреки че може да ви отнеме повече време да сравните цените и да намерите най-изгодната оферта, можете да видите и пипнете стоката.
Ако имате нужда от спешна покупка (например забравили сте за семеен празник и ви трябва подарък в последния момент) – не разчитате на онлайн пазаруването, ами отивате директно в магазина. Онлайн магазините могат да бъдат страхотни, но не са идеални.
Понякога е по-добре да похарчите малко повече във физически магазин, отколкото да съжалявате след това. Освен това няма да сте сами при избирането на стоката – дори и да нямате придружител, продавач-консултантите ще са на ваше разположение. С тяхна помощ ще изберете най-правилния за вашите нужди и изисквания продукт.
Ако смятате, че цената не е от най-изгодните– винаги можете да проверите как вървят цените на дадения продукт онлайн. И за финал – по време на празниците много физически магазини предлагат удължени срокове за връщане и замяна. Така че ако сте направили грешка, бързо и лесно имате шанс да я поправите.
Нека обобщим и предимствата на физическите магазини:
- Отличен избор за спешна покупка в последния момент.
- Имате възможност да видите, пипнете и дори пробвате стоката.
- Нямате търпение да си купите нещо и го искате на момента (т.е. не ви се чака доставка).
- Предпочитате да подкрепите местните бизнеси.
2. Как да намерите най-изгодните оферти
За да се превърнете в професионален онлайн купувач трябва да се научите да комбинирате стратегии за пазаруване както от онлайн магазини, така и от физически. И въпреки че много онлайн магазини предлагат основно електроника, можете да прилагате тези съвети при покупка на всичко – дрехи, бижута, стоки за дома и др.
Истината е, че вече онлайн се продават дори и хранителни стоки – така че съветите се отнасят наистина за всичко.
2.1 Продуктово проучване
Да кажем например, че искате да си купите нов лаптоп. Това не е евтина стока и вероятно нямате нужда от него на момента. Дори и да смятате, че ви трябва спешно – повярвайте, не е така.
Тъй като това е продукт, който се очаква да използвате дълго време – заслужава си да не бързате и да инвестирате от времето си в проучване.
Започнете с правенето на списък с нещата, които ще правите на лаптопа. Съответно базирано на това преценете лаптоп с какви характеристики и функции ще ви трябва. След като отделите наистина важните неща, можете да прецените от какви екстри бихте се възползвали и в близко бъдеще. Бъдете честни със себе си.
Вече имате списък с най-важните изисквания и с тези, които би било хубаво да има лаптопа от гледна точка на бъдещо ползване.
Besto
Besto.bg не е първият сайт за продуктови ревюта и потребителски мнение, но несъмнено е един от най-добрите.
Освен разглеждането на индивидуални продукти, на сайта се разглеждат и цели продуктови категории. Например ако търсите фотоапарат можете да изберете съответната категория на сайта и да четете повече по темата.
Но трябва да отправим и едно предупреждение. Ревютата не са за хората, които не обичат да четат. Подробните ревюта могат да бъдат от няколко страници. Ако търсите ревю или мнение за конкретен продукт можете просто да го потърсите и да намерите частта, която ви вълнува.
Потребителски мнения
Електроуреди, електроника, продукти за дома, стоки за деца и много други са сред категориите. Ще намерите и изчерпателни статии с мнения на потребителите, които ще ви дадат по-обстоен поглед към продукта и най-хубавото е, че той е от потребителска гледна точка.
2.2. Посетете физически магазин, за да изпробвате стоката
След като сте направили необходимото продуктово проучване, следващата логична стъпка е да излезете и да видите с очите си какво точно сте избрали. Някои хора предпочитат да посетят близкия търговски център или магазин, за да видят, пипнат и пробват лично избрания лаптоп, смартфон, дреха или обувка.
Това е много правилна и надеждна стратегия.
Освен това някои големи физически магазини нямат против да намалят цените спрямо тези на конкурентите си, когато им се покаже по-ниска цена. Разбира се, преди да попитате за подобно намаление трябва да се уверите, че даденият магазин има подобна политика. След това просто отпечатайте по-ниската цена или я покажете на екрана на смартфона си в магазина.
Ако в магазина имат такава политика, вероятно ще са повече от щастливи да ви намалят цената с идеята да купите от тях. По този начин и двете страни печелят.
2.3 Инструменти и уебсайтове за сравнение на цените
Освен ако не сте сигурни, че искате да купите дадена стока на видяната цена, препоръчваме ви да сравните цените и да намерите най-изгодната преди покупката.
Разбира се, това не винаги означава, че ще намерите по-добра цена.
Сравнението на цените не е лесно и бързо. Нека ви дадем няколко примера за сайтове за сравнение на цените и как да ги използвате.
Pazaruvaj
Pazaruvaj.com ви осигурява безпристрастно сравнение на цените на даден продукт.
Ако искате да видите на каква цена се предлага даден продукт в различните онлайн и физически магазини – просто го потърсете чрез търсачката в сайта. В случай, че не е изписано цялото име на продукта (например модела след марката) – ще ви излезе списък, от който да изберете.
След това изберете опцията за сравнение на цените. Ще бъдете пренасочени към продуктовата страница, в която ще има списък с различните търговци и каква е цената при всеки.
Имайте предвид, че сайтът ще ви сравни само цената за продукта, но няма да е добавена цената за доставка – ако има такава.
Не всеки сайт сравнява цените при всички търговци – онлайн и физически. Затова е най-добре да използвате повече от един сайт за сравнение.
Дори можете да използвате и други сайтове и инструменти за сравнение на цените – ако знаете такива.
2.4 Безопасно пазаруване в интернет
Независимо дали ще пазарувате онлайн или във физически магазин, най-добрата цена не винаги е най-удачният избор. Уверете се, че пазарувате от надежден магазин. Преценете всички екстри и бонуси (например гаранция, политика за замяна и връщане на парите, обслужване и др.) и разбира се изберете най-сигурния начин за плащане.
Най-важните три неща, които трябва да обмислите преди да направите поръчка са:
- Да намерите надежден онлайн магазин.
- Да проверите срокът за връщане.
- Да изберете най-безопасния начин за плащане.
2.5 Избиране на онлайн магазин
Пазете се от нови и неизвестни онлайн магазинчета.
Те могат да ви подмамят с ниска цена, но в последствие да се окажат ненадеждни.
Може да има допълнителни такси за опаковка и доставка. Някои продукти може да нямат пълна гаранция или изобщо гаранция. Например ако продуктът е ползван и върнат в заводски вид – гаранцията вероятно ще е по-ниска.
Накратко – внимавайте за всякакви уловки, които могат да бъдат във ваш ущърб.
Условията за ползване на всеки онлайн магазин могат да бъдат различни. Разбира се, никой потребител няма времето и нервите да ги прочете изцяло и съответно уловките остават скрити за нас.
Можете ли да върнете закупения продукт? Ако да – в какъв срок? Какво ще стане ако имате нужда от замяна или поправка? Ще трябва ли да заплатите допълнително за това? Колко време ще отнеме процесът? Ще получите ли оборотна стока за ползване през това време? Има ли онлайн магазинът надеждна поддръжка и хора, с които да се свържете при нужда?
И последно, но не и по важност – личните и разплащателни данни на сигурно място ли се съхраняват?
Накратко трябва да обърнете внимание на:
- Допълнителни такси за опаковка и доставка.
- Дължина на гаранционния срок и политика за замяна и поправка.
- Политика за връщане на парите и закупените стоки.
- Условията за ползване на онлайн магазина.
- Условията за съхранение на личните данни.
Ако не възнамерявате да прочетете условията за ползване – тогава препоръчваме да се придържате само към големите и доказани онлайн магазини. Те имат изградена репутация, която не биха рискували в никакъв случай.
Ако сте несигурни откъде да пазарувате – гиганти като eMag са много по-надеждни от неизвестни онлайн търговци.
Също така политиките за връщане и обслужване на клиенти на eMag са наистина щедри. На всичкото отгоре онлайн магазинът предлага много конкуренти цени и понякога безплатна доставка.
Това, на което трябва да обърнете най-голямо внимание е разплащателния метод от гледна точка на това – кой би бил най-безопасен за вас.
2.6 Сигурна връзка
Трябва да използвате сигурна връзка, особено когато въвеждате и изпращате ценна информация като например данните на кредитната ви карта. Когато връзката ви е сигурна това ще ви защити от всеки, който се опитва да я прихване и да следи какво правите.
Повечето хакери разчитат на това хората да използват заразени компютри с незащитена връзка (обикновено публични мрежи), за да откраднат данните.
След като сте на чекаут страницата на онлайн магазина се уверете, че връзката е защитена. Това не е нещо, което вие трябва да започнете – то трябва да се случва автоматично. Въпреки това вие лесно можете да познаете дали сте защитени. Използвайте заключена мрежа, до която нямат достъп много хора.
Също така самият уебадрес на онлайн магазина трябва да започва с “https://”, а не просто с “http://”.
Именно това добавено “s” след “http” частта показва, че връзката е защитена с допълнително инсталирани в сайта протоколи. Освен това в статус бара на интернет браузъра трябва да се появи ключалка или ключе – символи, които също показват защитена връзка.
Ако даден онлайн магазин или разплащателна платформа не използват защитена връзка към сайта – това обикновено е знак за ненадеждност и може би бихте искали да се замислите дали да продължите напред.
2.7 Методи за онлайн плащане
Истината е, че съществуват десетки методи за разплащане в онлайн магазините. Но има няколко, които са най-често използвани. Сред тях са плащане при доставка (т.нар. наложен платеж), с кредитна или дебитна карта и Пейпал.
Плащане при доставка
Наричан още наложен платеж, този метод е един от най-популярните що се отнася до онлайн пазаруване.
При него стоките се поръчват от онлайн магазина и изпращат към оставения от клиента адрес като заплащането им става при самото доставяне от куриерската фирма или представител на онлайн магазина.
Някои онлайн магазини застраховат изпратените с наложен платеж продукти, което може да оскъпи доставката (в случай, че не е безплатна), така че имайте това предвид и проверете какви са условията за доставка. Ако магазинът не предлага безплатна доставка, то клиентът я заплаща заедно с наложения платеж.
Обикновено цената за доставка се определя от типа на куриерската услуга, разстоянието, къде ще се достави стоката, колко тежи тя и т.н.
Цената на застраховката е между 0.5% и 2% от стойността на стоката.
Така застраховката се добавя към общата цена за доставка и обикновено колкото по-скъпа е стоката – толкова по-висока е цената за доставка (заради включената застраховка).
Тъй като при поръчка с наложен платеж търговецът взима парите накрая, много онлайн магазини имат практиката да се обадят на клиента преди изпращане на поръчката за потвърждение.
След вземането и плащането на поръчката от клиента, куриерът предава парите на търговеца според договорните взаимоотношения, които те имат. Но това реално не ни засяга като крайни клиенти.
Единственото, което е добре да имате предвид е, че при доставката трябва да получите всички видове касови бележки и фактури (ако сте заявили, че искате) както за самата поръчка, така и за доставката.
Плащането при доставка понякога може да бъде съпътствано с допълнителни услуги, които онлайн магазинът е добавил като опция за улеснение на клиента.
- Проверка на поръчката преди плащане и при несъответствие възможност за безплатно връщане към търговеца. Така няма риск от транспортни дефекти, сгрешени поръчки и др.
- Следене на поръчката в реално време. Това позволява на клиента да следи как се движи поръчката – още в онлайн магазина чак до доставката.
- Издаване на фактури за фирми. Онлайн магазините трябва да имат възможността да издават фактури на клиентите. Някои търговци го правят автоматично (дори и за физически лица), докато при други трябва да заявите допълнително, че искате фактура. В такъв случай фактурата трябва да е изпратена заедно с поръчката.
Най-голямото предимство на плащането при доставка е именно това, че имате възможността да платите стоката чак когато е при вас и можете да разгледате пратката и дали всичко е наред с нея.
Плащане през ePay.bg
Платформата за разплащане ePay.bg е най-популярната в България.
При нея потребителят задължително трябва да има регистрация и да е добавил платежно средство (обикновено дебитна или кредитна карта).
Използването на платформата е много сигурно и бързо. Всичките плащания, които се извършват през нея минават през БОРИКА. Ако не знаете какво е БОРИКА – това е институцията, която издава дебитните и кредитните карти в България и се грижи за цялостната картова система в страната.
Така разплащането през ePay.bg се оказва по-сигурно дори и от физическото теглене на пари от банкомат.
Ако се чудите защо – нека ви отговорим накратко. Когато теглите пари от банкомат има шанс недоброжелатели да копират данните от картата ви посредством специални електронни устройства и да разберат ПИН кода – така след това те могат да източат картата или да я използват с цел злоупотреби.
Подобен риск няма когато се разплащате онлайн посредством платформата на ePay.bg.
За да регистрирате своята карта не ви е нужно нищо друго освен да въведете номера и останалите данни от самата карта. Разбира се, в момента, в който искате да се разплащате през платформата трябва да се уверите, че в картата ви има достатъчно наличност. Веднъж регистрирана в платформата ePay.bg вашата карта вече може да се използва за плащане на поръчки от онлайн магазини, но не само.
Можете да плащате редица битови сметки, както и за други услуги, които ползвате – бързо и лесно от уюта на своя дом или дори когато сте в движение.
И ако все още се притеснявате относно сигурността – ако някой друг използва вашият профил и карта в платформата за плащане, което не сте одобрили, имате правото да обявите плащането като недействително и да получите платената сума обратно в рамките на 30 дни.
Разбира се, при подобна неправомерна транзакция трябва да се свържете с банката моментално и да я уведомите за същото.
Имайте предвид, че платформата ePay.bg таксува потребителите си с 1 лев при регистриране на карта, но след това няма такси при плащания.
Всъщност платформата таксува търговците, а не потребителите си. Но проверете условията на вашата банка, защото някои банки вземат малки такси от клиентите си за транзакциите, които се правят през интернет.
Разплащането през ePay.bg е сигурно и поради друга причина.
Всеки търговец, който е регистриран в платформата и приема плащания през нея е проверен и безопасен. Това е така защото платформите имат сериозни изисквания относно това и проверяват всеки, който иска да работи с тях. Няма как даден търговец да приема плащания през платформата, ако не отговаря на множество критерии за сигурност.
Плащане с кредитна и дебитна карта
Картовите плащания стават все по-популярни в България. Затова и все повече онлайн търговци приемат плащане с карта, но все още тази опция не е налична навсякъде. Все пак смело можем да кажем, че се формира тенденция за картови плащания онлайн и скоро вероятно те ще се срещат почти навсякъде.
Този тип плащания са бързи, лесни и сигурни.
Разбира се, за да се чувствате напълно защитени при подобни плащания трябва да се изпълнят някои условия.
Най-важното е никога да не въвеждате данните на картата си в онлайн магазин или друг сайт, за който не сте сигурни, че е достатъчно добре защитен.
Най-добре е да погледнете дали някъде пише, че сайтът е сертифициран от Виза или Мастъркард. Това обикновено се показва като на сайта се сложи логото Verifired by Visa или MasterCard SecureCode.
Ако не сте сигурни дали даденият онлайн магазин е защитен при плащане с карта, можете да проверите в сайта на банката, която предлага тези услуги.
Така например в сайта на Уникредит Булбанк има списък с всички български онлайн търговци, които имат сертификат от Виза и приемат плащания с техни карти.
В случай, че поръчвате от чуждестранен онлайн магазин отново проверете коя е банката в страната на търговеца, която предлага услугите за онлайн картово плащане на Виза или Мастъркард. На сайта на тази банка би трябвало да има списък с онлайн магазините, които са сертифицирани и приемат подобни плащания.
Плащане на лизинг
Все повече онлайн магазини предлагат на своите клиенти възможността да поръчат стоки на лизинг.
Това обикновено става по един от следните два начина:
- Търговецът сам финансира лизинга (когато магазинът е достатъчно голям) и сключва собствен договор за лизинг с клиента.
- Търговецът работи с финансова институция (банкова или частна) и препраща искането за лизинг на клиента към нея. При одобрение институцията плаща стоката на търговеца и след това си взима парите обратно с лихвата директно от крайния клиент.
Заплащането на лизинг отнема много повече време при онлайн пазаруване, просто защото самата процедура (подготвяне на документи, одобрение и т.н.) е сравнително бавна.
Лизингът не е особено удачна форма за плащане при онлайн пазаруване – освен, че не е никак бърза, самите финансови институции имат изисквания за одобрение на клиентите.
Това означава, че не всяко искане за лизинг бива одобрено, т.е. накрая може да се окаже, че сте изгубили доста време в чакане за нищо.
Разбира се, предимството на плащането с лизинг е, че не заплащате стоката в пълен размер моментално – това може да е добър вариант откъм финансова гледна точка, особено при покупка на по-скъпи стоки. Обикновено при заявяването на онлайн лизинг отговорът се дава в рамките на същия ден.
Имайте предвид, че обикновено има минимална сума за поръчката – между 100 и 150 лева.
Плащане чрез компании за парични преводи
Най-използваните компании за парични преводи в България са Мъниграм и Уестърн Юниън.
Недостатъкът при тях е, че таксата за паричен превод е доста висока и съответно този вариант не е особено изгоден, освен ако не е единственият начин, по който можете да платите. Също така се губи доста време заради ходенето до офис на компанията или пък банка или обменно бюро, където извършват подобни услуги.
Освен това трябва да се попълват формуляри, изискват се документи и др. Като цяло подобен метод за разплащане е доста неудобен и наистина е препоръчително да го използвате ако нямате никакъв друг вариант.
Плащане с Мъниграм, Уестърн Юниън или друга подобна компания се използва най-често при пазаруване от чужбина.
Плащане по банков път
Все повече хора предпочитат плащането по банков път – то е бързо и удобно, особено ако имате онлайн банкиране. Хубавото е, че почти всяка банка в България предлага възможността за онлайн банкиране, т.е. дори и да нямате само с едно ходене до клон на банката можете да си направите.
Имайте предвид, че ако решите да плащате по банков път ще трябва да уведомите търговеца за какво е наредено плащането и кога предпочитате да ви бъде доставена стоката.
В повечето случаи онлайн търговците изискват да им изпратите допълнителен имейл с разписката за превода, за какви стоки е той и детайлите за доставка.
За някои потребители банковият превод може да бъде по-малко надежден, ако се изхожда от гледна точна на това, че търговецът може и да не изпълни поръчката, нищо че тя вече е платена.
Затова е най-добре да се разплащате по банков път само при сигурни и доказани онлайн магазини. Но реално ако имате съмнения, вероятно към банковата ви сметка има издадена поне дебитна карта – можете да използвате нея, вместо да нареждате превод.
Пейпал
Пейпал е най-известната и използвана платформа за онлайн плащания, може би именно защото има допълнителни защити. В нея можете да въведете данните на своите карти и банкови сметки и след това да правите плащания бързо и лесно.
Платформата работи така, че вие споделяте платежната си информация само и единствено в Пейпал, вместо с редица други търговци и сайтове. Дори имате опция да плащате директно с баланса от своята Пейпал сметка, т.е. не е задължително те да бъдат теглени от карта или банкова сметка.
На всичкото отгоре Пейпал дава на потребителите си допълнителни защити при онлайн пазаруване. Така ако например не получите поръчката си, има транспортен дефект или просто не е това, което искате – Пейпал ще ви върне парите.
3. Вече можете да пазарувате онлайн
Последната стъпка след като сте решили от какво имате нужда, прочели сте ревюта и потребителски мнения, сравнили сте цените, намерили сте правилния търговец и начин на плащане, е просто да си го купите.
Приятно пазаруване!
25-те най-популярни онлайн магазини в България
Класацията е направена на база посещения, а не брой поръчки или оборот. Използвали сме статистика от SimilarWeb.com и Alexa.com. В класацията сме включили само онлайн магазини и платформи за онлайн търговиря без сайтове за обяви.
1. AliExpress.com КЪМ AliExpress.com
AliExpress е услуга за онлайн търговия, която е притежание на фирмата Alibaba, базирана в Китай. За пръв път се появява през 2010 година и е съставена от група от малки бизнеси в различни страни, които предлагат продуктите си на международни онлайн купувачи.
Уебсайтът е наличен на няколко различни езика, а доставки се изпълняват до почти всяка страна по света, включително България.
2. eMag.bg КЪМ eMag.bg
Emag е платформа за онлайн търговия, работеща в няколко страни, като Emag.bg е предназначен специално за България. Тук се предлага изключително разнообразна продуктова гама като се започне от техника и електроуреди и се стигне до дрехи, книги и дори играчки.
Извършва се доставка до всяка точка на България.
3. Amazon.com КЪМ Amazon.com
Amazon.com е сайт за онлайн търговия, който принадлежи на американската компания Amazon Inc, базирана в Сиатъл. Тя е създадена през 1994 година, а самият сайт е създаден през 1995 година.
В началото са се продавали само книги, но днес продуктовата гама е огромна (козметика, електроника, консумативи, спортни стоки, играчки, инструменти и т.н.), но конкретният сайт прави доставки само в Америка.
[/stu]
4. RemixShop КЪМ RemixShop
RemixShop е сред най-големите магазини за онлайн продажба на дрехи секънд хенд в Европа. Осигурява маркови дрехи и аксесоари в шест категории – жени, мъже, деца и чанти, обувки и аксесоари.
Работи в девет държави – България, Австрия, Гърция, Германия, Словакия, Румъния, Полша, Унгария и Словакия, като прави доставки за населените места в тези държави.
5. Technopolis.bg КЪМ Technopolis.bg
Технополис се нарича веригата българския хипермаркети, в които се предлага бяла и черна техника, а от онлайн магазинът им Technopolis.bg могат да се закупят всички техни продукти.
Предлагат се всякакви домакински уреди, лаптопи и периферни компютърни устройства, смартфони, телевизори, уреди за грижа за тялото и още много. Правят се доставки до всяко населено място в страната.
6. eBay.com КЪМ eBay.com
Уебсайтът eBay.com е предназначен за онлайн търговия и е собственост на компанията eBay Inc. Тук могат да се купуват и продават всякакви нови стоки и такива втора ръка.
Известността на сайта идва от факта, че цената на голяма степен от стоките е доста по-ниска от пазарната.
Търговия се извършва с продавачи и купувачи от цял свят и продуктите се доставят чрез пощата или с куриер, включително и до България.
7. Obuvki.bg КЪМ Obuvki.bg
Obuvki.bg е онлайн магазин, в който се продават селектирани продукти от най-добрите марки от Полша и други страни. Той е един от най-големите онлайн магазини в Полша в областта на обувките и аксесоарите.
Предлага обувки за мъже, жени и деца, а също така и аксесоари (включително чанти). Прави доставки на цялата територия на България.
8. Ozone.bg КЪМ Ozone.bg
Ozone.bg е български магазин за онлайн продажба на продукти за свободното време и забавление. Тя е сред най-големите инвеститори в електронните спортове в страната.
Съществува от 2008 година, а след 2013 започва да продава не само компютърни игри и аксесоари, но също и филми, книги и дрехи.
Прави доставки в цяла България.
9. Technomarket.bg КЪМ Technomarket.bg
Техномаркет е верига хипермаркети, специализирана в продажбата на черна и бяла техника. Собственост е на Техномаркет България АД.
Онлайн магазинът им technomarket.bg предлага всички продукти на компанията, включително офис оборудване, IT продукти, битова електроника, телекомуникационни уреди и т.н. от водещи световни марки.
Доставя до цяла България.
10. SportDepot.bg КЪМ SportDepot.bg
Sportdepot.bg е онлайн магазин, собственост на SportDepot – водеща в България компания, която продава спортни стоки и аксесоари – обувки, дрехи, фитнес уреди, планинска екипировка, екипировка за различни спортове, аксесоари за плуване и т.н.
Предлага продукти от множество различни търговски марки, сред които са Найк, Пума, Адидас и т.н. Прави доставки до цяла България.
11. IKEA.bg КЪМ IKEA.bg
IKEA.bg е българската версия на онлайн магазина на компания IKEA № многонационална фирма, която се специализира в продажба на домашно обзавеждане, включително и на изплащане.
Предлага също събиране на мебели, доставка (до цяла България) и монтаж.
12. FashionDays.bg КЪМ FashionDays.bg
FashionDays.bg е онлайн магазин, основан през 2009 година, специализиращ се в продажбата на дрехи, обувки и аксесоари за всеки – мъже, жени и деца, без значение от възрастта.
Предлага продукти във всички модни стилове на различни марки. Осигурява доставка до всяко населено място в България и право на връщане до 30 дни.
13. Videnov.bg КЪМ Videnov.bg
Онлайн магазинът за мебели за дома Videnov.bg принадлежи на „Виденов Груп“, чиято е фирмата „Мебели Виденов“.
Специализира се в продажба на различни мебели – спални, бюра, дивани, кухненско обзавеждане, гардероби, скринове и т.н.
Осигурява доставка на покупките до цялата страна, а при поръчки над 200 лева тя е безплатна.
14. Praktiker.bg КЪМ Praktiker.bg
Уебсайтът Praktiker.bg принадлежи на фирмата, управляваща европейската верига магазини „Практикер“, специализирани в продажба на инструменти, материали и пособия за строителство и ремонт, продукти за градината, обзавеждането и за поддържане на дома.
Осигурява доставки чрез куриер до всяка точка на България.
15. Ardes.bg КЪМ Ardes.bg
Интернет магазинът Ardes.bg е стартиран през 1999 година от фирмата АРДЕС Информационни Технологии ЕООД и продажба нови и втора употреба компютри (геймърски и бизнес такива), лаптопи, хардуер, смартфони, таблите, софтуер, мрежово и сървърно оборудване.
Предлага и различни комплексни услуги, свързани с информационните технологии. Осигурява безплатна доставка на територията на страната.
16. Store.bg КЪМ Store.bg
Store.bg е български онлайн магазин, в който се предлага огромна продуктова гама, обхващаща всевъзможни продукти – пъзели, игри, играчки, книги, продукти за бебето, часовници, музика, видео филми, продукти за хобито и свободното време, козметика, продукти за приключения и за дома и градината.
Доставя продуктите чрез куриер до всяка точка в България.
17. Remedium.bg КЪМ Remedium.bg
Remedium.bg е онлайн сайтът за продажби на Аптеки Ремедиум – верига аптеки, които са иноватори на фармацевтичния пазар в страната.
В онлайн аптеката се предлагат лекарства без лекарско предписание, храни и хранителни добавки, козметика, продукти за дома (за борба с вредителите, ароматизатори, за пречистване на водата и въздуха и т.н.) и можете да намерите информация за всички лекарства.
Покупките се доставят до всяка точка в България чрез куриер.
18. Home-Max.bg КЪМ Home-Max.bg
Home-Max.bg е онлайн магазинът на Баумакс България ООД, която влиза в състава на най-голямата австрийска верига магазини от тип „направи си сам“, като от 2014 собствеността е изцяло българска.
Предоставя множество продукти на достъпни цени, сред които са продукти за декорация и интериор, строителство, градината, инструменти, техника и различни услуги.
Доставка се извършва в цяла България чрез куриер.
19. Vmzona.com КЪМ Vmzona.com
Vmzona.com е онлайн магазин, в който се предлага дамска, детска и мъжка мода – дрехи, обувки, часовници, имитационна бижутерия, аксесоари, козметика, парфюми – а освен това се предлагат био продукти, спортни продукти, книги и видео, продукти за домашните любимци и подаръци.
От магазина изпращат поръчките чрез куриер до всяка точка в България.
20. Aiko-bg.com КЪМ Aiko-bg.com
Уебсайтът за онлайн продажби Aiko-bg.com принадлежи на Аико Мулти Консепт ООД и предлага висококачествени мебели, подови настилки, продукти за кухнята, домашни потреби, продукти за осветление, декорация и за градината. Често провежда разпродажби на различни продукти.
Осигурява транспорт за покупките на територията на България.
21. Notino.bg КЪМ Notino.bg
Notino.bg е най-големият онлайн магазин за продукти за красотата в Европа. Предлага парфюми и козметика не само от всички най-известни световни марки, но и от по-малки местни производители.
Принадлежи на компания Notino, основана в Чешка република и притежаваща клонове в 22 страни.
Извършва доставки на територията на България чрез куриер.
22. Vivre.bg КЪМ Vivre.bg
Vivre.bg е част от румънската компания Vivre, чиято цел е да създаде онлайн мрежа за продажба на висококачествени продукти на достъпна цена.
Предлага мебели, килими, осветителни тела, продукти за спалнята, кухнята и банята, килими, лайфстайл продукти (аксесоари, козметика, фитнес продукти, електроуреди, играчки, продукти за дейности на открито и т.н.).
Прави доставка на покупките на територията на България.
23. Zora.bg КЪМ Zora.bg
Zora.bg е онлайн магазинът на веригата магазини Зора, специализирани в продажбата на техника.
Предоставя широка гама от телевизори, телефони, таблети, домакински електроуреди, уреди за вграждане, малки електроуреди, климатици и отопление, смарт технологии, компютри и аксесоари, продукти за красотата и здравето, аудио, видео и GPS, камери и фотоапарати.
Доставката на онлайн покупки се изпраща чрез куриер до всяка точка на България.
24. Helikon.bg КЪМ Helikon.bg
Онлайн книжарницата Helikon.bg е създадена през 1998 година и е сред първите електронни магазини в страната и най-голямата онлайн книжарница. Тя принадлежи на веригата книжарници Хеликон.
Продава книги, учебници, електронни книги, електронни списания, е-четци, музика и подаръци.
Осигурява доставка на продуктите чрез куриер до всяко населено място в България.
25. Decathlon.bg КЪМ Decathlon.bg
Decathlon.bg е българският онлайн магазин, в който се предлагат продуктите на компанията Декатлон, която е базирана във Франция. Тя е най-големият търговец на спортни стоки в света.
Предлага спортни дрехи и аксесоари за мъже, жени и деца, продукти за практикуване на различни спортове, защитни и предпазни продукти, стоки за планинарство и туризъм и много други.
Осигурява доставка на покупките чрез куриер за цялата територия на България, като поръчки над 100 лева са с безплатна доставка.
pazaruvaj.com посочва също и цената за доставката, доколкото магазинът желае да я публикува. Естествено, тя не влиза като фактор при сравнението на цената на стоката – сайтът служи за сравняване на цени на единични стоки, а не на общи, брутни покупки, където може да има повече от една стока.
Много , полезна информация .Сърдечно ,Ви благодаря. Желая, Ви много успех .
Твърде дълга статия. Прочетох само това което ме интересуваше накрая.