Всички категории

7-те Най-Добри Лежанки за Фитнес

Лежанките са изключително важна част от всеки обществен или домашен фитнес.


Независимо от това какви тренировки провеждате и какви спортни цели имате – шансът да имате нужда от лежанка за изпълнение на някои базови упражнения в много голям.

Истината е, че една лежанка може да ви помогне да разнообразите тренировките си като добавите много нови упражнения, които се изпълняват в легнало положение. Така можете да направите тренировките си още по-ефективни и приятни.

Но имайте предвид, че не добре подбраната или некачествена лежанка може да направи точно обратното – да ви причинява дискомфорт докато тренирате и като цяло изпълнението на дадени упражнения да се превърне в крайно неприятна и дори опасна задача.

На пазара има огромен избор от спортни лежанки и избирането на най-подходящата може да бъде сложна задача.

Целта на нашето кратко ръководство е да ви помогне именно с това. В края му ще намерите конкретни предложения за някои от най-добрите лежанки.

Видове лежанки

Най-общо казано има четири основни вида лежанки – всеки от които има своите предимства и недостатъци.

Хоризонтални лежанки


Този тип лежанки ще ви осигурят солидна опора на тялото и на тях спокойно можете да изпълнявате повечето силови упражнения, които включват щанга или дъмбели. Също така могат да се използват на смит машини, при клякания и дори с кабелни машини.

Хоризонталните лежанки стават и за множество упражнения със собствено тегло.

Тъй като тези лежанки нямат регулируем наклон – те са изключително здрави и издръжливи на натоварване. Това ги прави идеални за всеки обществен или домашен фитнес и предпочитани от хората, които тренират с по-сериозни тежести. Простата им, но същевременно здрава конструкция, означава, че рядко може да се повреди нещо по тях.

Хоризонталните лежанки обикновено са и най-евтините на пазара. 

Могат да се местят лесно, което ги прави още по-универсални откъм приложение. Повечето модели са сравнително компактни и се побират идеално и в по-ограничени пространства.

Ако трябва да споменем някакъв недостатък – то това несъмнено е факта, че тези лежанки не могат да се регулират. Съответно нямате опцията за регулируем наклон и ще трябва да лишите гърба си от опора при изпълнението на някои упражнения.

Ако например включвате в тренировките си бицепсово сгъване с дъмбел в седнало положение или раменни преси – то гърбът ви определено ще остане без опора ако използвате хоризонтална лежанка.

Накратко за хоризонталните лежанки

Предимства:

  • Здрави и издръжливи
  • Много стабилни
  • Лесно се местят
  • Могат да се използват на различни машини
  • Не се износват лесно
  • Имат универсално приложение
  • Компактни
  • По-евтини от останалите видове лежанки

Недостатъци:

  • Нямат възможност за регулиране
  • За по-голяма безопасност вдигането на лост в легнало положение трябва да стана и със стойка за лоста
  • Липсва опора за гърба

Регулируеми лежанки


Както подсказва името, тези лежанки имат опцията да се регулират в задната си част и съответно тя да бъде хоризонтална, наклонена или изправена. Повечето модели имат и възможност за контра на краката – така няма риск да се изхлузите, особено ако сте избрали прекалено голям обратен наклон.

Възможността  да регулирате лежанката ви дава отлична опора на гърба и ви позволява да изпълнявате много повече упражнения.

Така например можете да повдигате дъмбели не само в хоризонтално положение, но и с лек, умерен и голям наклон.

Можете да изправите задната част на лежанката и така давате отлична опора на гърба като можете спокойно да правите раменни преси и бицепсови сгъвания в седнало положение.

Регулируемите лежанки могат да се настройват на нива – обикновено от 10 до 15 градуса всяко. Имайте предвид обаче, че не всички модели на пазара имат опцията за обратен наклон.

Лежанките, които се регулират до много стръмен наклон обикновено имат ограничители за краката, които ще ви пазят от приплъзване и падане.

Тъй като регулируемите лежанки имат повече подвижни части – те не са толкова здрави колкото хоризонталните. Също така обикновено са по-тежки и по-големи от тях. За по-лесно местене повечето модели имат колелца.

Подвижната конструкция на регулируемите лежанки ги прави по-податливи на повреди. Добра идея е периодично да проверявате лежанката за износване и проблеми по механизмите.

Също е добре да имате предвид, че подвижните части на регулируемите лежанки имат луфтове. Това може да доведе до известна нестабилност и скърцабе по време на тренировки. По-качествените лежанки имат много по-малки луфтове и подобни неща няма да се усещат толкова.

Също така този тип лежанки не могат да поддържат прекалено големи тежести за разлика от хоризонталните.  Когато тренирате с много големи тежести се уверете, че лежанката не е под наклон. За ваша безопасност го правете само когато тя е хоризонтално положение – така няма да има рискове от наранявания.

Накратко за регулируемите лежанки

Предимства:

  • На тях могат да се изпълняват много повече упражнения
  • Идеални са както за обществена, така и за домашна употреба

Недостатъци:

  • Не са толкова лесни за преместване
  • Не са издръжливи колкото хоризонталните лежанки
  • По-податливи са на повреди и износване
  • Обикновено са по-скъпи от хоризонталните модели

Олимпийски лежанки

Ако искате лежанка за тежки упражнения с щанга – то олимпийските модели са най-подходящи за вас.

Тези лежанки са предназначени да се използват със стандартен 2.2-метров олимпийски лост. Те имат прикрепена стойка за лоста, на която да се оставя той след всяка серия.

Олимпийските лежанки са изключително здрави и стабилни, направени да издържат на много тежки тежести и натоварване.  Това означава, че те са големи, тежки и не се местят никак лесно. Но тези неща значат още, че лежанките са изключително издръжливи и се износват трудно.

Повечето олимпийски лежанки имат стойка за лоста с няколко степени на височина. Ако лостът не е поставен на правилната височина за най-удобно вдигане и оставяне според дължината на ръцете ви, това може да доведе до инциденти и наранявания.

Обикновено тези лежанки не са най-удобните или подходящи за използване с по-малки лостове.

Също така според упражненията, които правите с дъмбел – стойката за лоста може да ви пречи.

Повечето олимпийски лежанки имат и странични стойки за тежестите – така мястото където тренирате ще изглежда още по-спретнато.

Олимпийските лежанки обикновено имат фиксиран ъгъл и се предлагат в хоризонтален вариант и с наклон. Това означава, че те не са толкова гъвкави като регулируемите лежанки, но пък издържат много по-големи тежест и натоварване.

Накратко за олимпийските лежанки

Предимства:

  • Много здрави и стабилни
  • Лесни за използване
  • Отличен избор за тренировки с тежки килограми
  • Издръжливи и няма какво да им се повреди

Недостатъци:

  • Не са гъвкави като регулируемите лежанки
  • Трябва да се вземат няколко такива лежанки ако се търси трениране в легнало положение и под наклон
  • Съвместими са единствено с олимпийски лостове
  • Не са особено подходящи за упражнения с дъмбели
  • Тежки и трудни за пренасяне
  • Заемат много място
  • По-скъпи са

 

Специализирани лежанки

Специализираните или наричани още професионални лежанки имат специални функции, които не са налични при повечето хоризонтални, регулируеми или олимпийски модели.

Те не могат да се използват за широк спектър от упражнения, но вместо това позволяват да се прави само едно конкретно движение.

Пример за такава лежанка е тази, на която се прави скотово сгъване за бицепс с дъмбел или лост.

Друг пример е лежанката за коремни преси, която е с обратен наклон и специално законтряне на краката.

Специализираните лежанки могат да бъдат изключително полезни като добавят изолиращи упражнения към тренировката – именно затова се срещат и в почти всеки обществен фитнес. За съжаление те имат ограничена функционалност и ще заемат не малко място – което за някои хора може да бъде неоправдано само за едно упражнение. Но ако имате достатъчно свободно пространство и искате да подобрите тренировките си – защо пък да не добавите и подобна лежанка към своя домашен фитнес.

Накратко за специализираните лежанки

Предимства:

  • Позволяват да се извършват специализирани упражнения в комфортна и безопасна среда
  • Спомагат за по-ефективни тренировки на определени мускулни групи

Недостатъци:

  • Повечето специализирани лежанки имат само една функция
  • Могат да заемат много място

На какво да обърнем внимание когато избиране лежанка

След като разгледахме подробно всеки от основните видове лежанки нека видим и на какво трябва да обърнем внимание при избора на такава.

Максимално поддържано тегло

Професионалните лежанки предназначени за фитнеси и бодибилдинг издържат много повече тежест в сравнение с тези за домашна употреба.

Използването на прекомерно големи тежести на домашна лежанка може да доведе до нестабилност и дори разпадане – последиците от които могат да бъдат сериозни наранявания. Колкото по-здрави са механизмите за регулиране, стойката за лоста и останалите части на лежанката – толкова по-сериозно натоварване откъм тежест ще издържи тя.

Направете си добра сметка с какви килограми тренирате и какви резултати очаквате в бъдеще – така ще можете да подберете и съответната лежанка, която да ги издържи.

Размери

Лежанките се предлагат в различни размери.

Хоризонталните лежанки са по-малки и компактни. За сметка на това олимпийските са много по-големи. Проверете с колко свободно пространство разполагате и се уверете, че избраната лежанка ще се събере. Вземете предвид и големината на лостовете към размера на олимпийските и специализираните лежанки.

Тегло на лежанката

По-леките лежанки са по-лесни за преместване и обикновено са по-евтини, но за сметка на това не са толкова стабилни или здрави. По-леките лежанки са отличен избор за домашна употреба, но за по-сериозни тежести или обществено ползване няма да свършат добра работа.

Ширина и дължина

Някои лежанки са направени да бъдат по-широки или дълги. По-тясната лежанка няма да е проблем за дами и младежи, но няма да е удобна за бодибилдъри и по-едри мъжаги.

Високите хора пък могат да намерят някои лежанки за прекалено къси и това също да им създаде дискомфорт при трениране. Затова вземете предвид тялото си и потърсете лежанка, чиято основа и облегалка е с подходящите размери.

Стабилност

Някои регулируеми лежанки могат да бъдат по-нестабилни заради луфтовете в механизмите. Това може да доведе до дискомфорт и дори инциденти при тренировки с много големи тежести. Качествените регулируеми лежанки са много по-стабилни от по-евтините им алтернативи.

Хоризонталните и олимпийските лежанки обикновено са много стабилни, тъй като нямат движещи се части.

Височина на лежанката

Височината от земята при повечето лежанки не може да се регулира. За повечето упражнения ще бъдете много по-устойчиви ако можете да поставите краката си на земята комфортно. Ако ви се налага да се изпъвате прекомерно – то това може да доведе до наранявания или не достатъчно стабилна позиция.

Омекотяване и комфорт

Повечето лежанки имат достатъчно добро омекотяване и са тапицирани качествено – съответно комфортът по време на тренировка е на ниво. Ако обаче омекотяването е прекалено малко лежанката може да е неудобна за ползване. Ако пък то е прекалено много – то тогава тялото ще бъде нестабилно по време на тренировка. Самото омекотяване не трябва да се деформира или свива с времето.

Тапицерия

Омекотяващият слой трябва да е обвит в достатъчно здрава и лесна за почистване тапицерия. Стресовите точки при някои лежанки дори са подсилени – така с времето тапицерията няма да се прокъса.

Конструкция

Лежанките имат конструкция от метал, която е направена да издържа тежки натоварвания. Добре е металните части да са прахово боядисани – така освен, че ще изглеждат по-добре, ще бъдат и по-устойчиви на удари и корозия.

Най-добрите лежанки

Може би след прочитането на нашето ръководство сте се ориентирали по-добре към конкретен вид лежанка. Ако все още се питате на коя марка и модел точно да се спрете – то нека ви представим някои от най-добрите лежанки на пазара.

1. Регулируема лежанка Bodyflex B20


Лежанката е регулируема, което я прави възможно най-многофункционална. Дава възможност за правене на упражнения за много мускулни групи. Моделът има здрава и стабилна конструкция.

Налична е и стойка за лост. Възможност за регулиране наклона на облегалката, както и регулиране височината на приспособлението за крака.

Максималното допустимо тегло е 180 килограма – включва тежести и трениращия. Самата лежанка тежи 19 килограма.
Купи сега

2. Многофункционална лежанка MASTER Nemesis


Изключително удобна лежанка, на която могат да се правят множество упражнения за гърди, бицепс и крака. Идеална е за домашна употреба заради компактните си размери.

Има стабилна стоманена конструкция. Максималният товар на тежестите, който лежанката може да издържи е 100 килограма.

Подходяща е за хора с височина до 190 сантиметра. Самата лежанка тежи 22 килограма.
Купи сега

3. Комплект пейка и телескопична стойка за клек Titan Fitnes Raptor


Този комплект от лежанка и телескопична стойка ще ви помогне да изпълните своята тренировка в домашни условия. Конструкцията е много здрава и стабилна.

Стойката и пейката могат да се използват самостоятелно една от друга. Лежанката има колелца за по-лесни преместване.

Налична е и възможност за регулиране на облегалката в девет различни позиции.
Купи сега

4. Лежанка многофункционална SPARTAN 260


Моделът е изключително здрав и подходящ за изпълнението на много упражнения за гърди, крака, бицепс и други. Има компактни размери. Конструкцията й е от стомана.

Налична е регулируема опора за краката. Максималното поддържано натоварване е 260 килограма като включва трениращия.

Препоръчително е да се използва от хора с височина до 195 сантиметра. Теглото на самата лежанка е 35 килограма.
Купи сега

5. Функционална силова пейка PRO Barbarian Line BB-9060


Това е една масивна и изключително издръжлива права лежанка. Има четири интегрирани кукички за прогресивно трениране за сила. Изработена е от масивна стомана.

Издържа на натоварване до 500 килограма с трениращия.

Възможност за регулиране височината на рафтовете за щангата. Висококачествена черна тапицерия с бродерия.
Купи сега

6. Хоризонтална лежанка Impulse


Хоризонтална пейка за повдигане на лост или дъмбели от легнало положение с цел натоварване на гърди, рамене или трицепс. Моделът е предназначен за професионална употреба, но може да се използва и в домашни условия.

Има кожена тапицерия и омекотяване от полиуретанова пяна.

Теглото на лежанката е 82 килограма.
Купи сега

7. Лежанка регулируема Body-Solid PowerCenter GDIB46L


Регулируема професионална лежанка за упражнения с лост и дъмбели. Има приспособление за тренировка на крака. Подходяща е и за олимпийски лостове.

Регулиране в шест различни позиции. Поставката за тежести също се регулира по височина.

Тапицерия от иновативна издръжлива материя. Максималното поддържано тегло е 260 килограма включително трениращия.
Купи сега

Ние от BESTO се опитваме да ви помогнем с избора на най-подходящия за вас продукт.

Освен това, прекарваме часове, всеки ден, за да намерим най-добрите промоции, намаления и отстъпки.

Разгелдайте ги тук!

АБОНИРАЙТЕ СЕ ЗА BESTO.BG

Абонирайте се и научавайте първи за нови и непубликувани продукти! БЕЗПЛАТНО Е 😉

Приятели, радваме се, че стигнахте дотук.

Опитахме се да покрием всичко най-важно, но е много вероятно да сме пропуснали нещо, затова сте тук вие, да ни поправите. Оставете коментар с вашия опит при избора на подобен тип продукти, препоръчайте продукт, който използвате, или просто ни напишете какво ви беше най-полезно да прочетете.

Всеки коментар е изключително ценен както за нас, така и за всички потребители.

Подобни

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван!